۱۳۹۳/۰۶/۰۸

شاپرک بی‌نام من!

شاپرک بی‌نام من!
جمشید بهرامی

بخواب شاپرک بی‌نام من
خاک را در آغوش گیر عزیز من
تو دگر نخواهی توانست
غرش شمشیر مست را
به‌ فراموشی بسپاری،
شمشیری که‌
زیر خورشید سوزان
چشمانت را به‌ غنیمت برد؛
به‌ یاد آر و زمزمه‌ کن
شنگال بود و کوچ گل آلاله‌
شنگال بود و حمله‌ شمشیر
شنگال بود و تنهایی تو،
به‌ یاد آر
آیه‌ای هار
عاریتی از الجزایر(2)
با شراب قاسم(1) مست
فرمانی دگر صادر کرد،
شاپرکم، به‌ یاد آر
خفاشی بود شمشیر بدست
از نفت عربستان و دلار قطر سرخوش
آری به‌ یاد آر و
در دل خاک آرام بگیر
شاپرک بی‌نام من...
..::جمشید بهرامی/29.08.2014::..
----------------------------------
(1) قاسم سلیمانی؛ فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران
(2) عهدنامه‌ الجزایر؛ در زمان حکومت محمدرضا شاه پهلوی و صدام حسین بسته شد، طبق این عهدنامه‌ دو کشور موافقت کردند که از «رخنه اخلال‌گران» در مرزهای دو کشور جلوگیری کنند.